My lovely friends---Thanks

Saturday, 5 November 2011

~ SeLaMaT HaRi RaYa AiDiL AdHa~

Assalammualaikum...&selamat Hari Raya Haji !
        Esok kita semua akan menyambut hari raya haji..tentu tadi ada diantara kita  baru jea selesai puasa sunat hari Arafah..Alhamdulillah...walaupun hari raya haji ni xdisambut secara besar-besaran macam raya puasa..tapi kaum  hawa terutama Ibu-ibu tetap sibuk di dapur!hihihi..termasuklah kak lyn. >@_@<''
   kak lyn ada juga menerima tempahan dari  kawan -kawan yang nak balik kampung..bagi diri kak lyn tahun ni adik-beradik ipar ada yang akan berkumpul di rumah kak lyn kemudian beramai-ramai kita ke kubur arwah bapak mertua  sebelum balik ke pahang menghadirkan diri kenduri korban ..
   disi antara biskut raya & kek yang kak lyn buat..ya laa kalau dah ada tetamu, takkan tak hidang apa2 kan?biskut yang kak lyn sediakan..

tart gulung Apple

shortbread bergula  kasar hihihi

biskut ice-cream utk rumah & ada tempahan dr member..
ni pulak kek-kek yang kak lyn buat,ada yang ditempah kawan,ada yang akan dibawa balik ke kenduri di pahang dan ada yang kak lyn buat untuk rumah kak lyn..
kek pelangi utk tempahan kenduri di Pahang

kek lapis asam manis utk tempahan kenduri di KL jea

kek Marble utk rumah & tempahan
corak marble kak lyn..

kek Pelangi tempahan dari Suzy utk balik ke kg di Kedah.

kek pisang utk kenduri saudara di pahang

Kek pisang utuk makan sendiri di rumah kak lyn...
Alhamdulillah Siap semua kek & biskut..atas dapur sudah rebus nasi empit, kejap lagi nak buat rendang ayam & kuah kacang..esok pagi-pagi nak buat lodeh pulak!!hehehe Inilah diantara pengorbanan seorang Isteri,Ibu,&juga anak perempuan.. ok Selamat Hari Raya Korban!

4 comments:

  1. salam aidiladha :)
    semua kuih2 diatas menarik minat :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak kasih...selamat aidiladha utk akak jugak..

    ReplyDelete
  3. Salam Lyn,

    Rajin nya buat kuih banyak2,Kak Ros tengok cantik2 sungguh kek yang Lyn buat,macam kat kedai kek pulak...Kak Ros tak dan nak buat apa pun dok jahit baju sampai mlm raya.Raya pertama tu buat makan2 ja kat rumah mak Kak Ros.Selamat hari raya Aidil adha dari Kak Ros.

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya utk kak ros...buat kuih sebab Mak mertua &adik beradik ipar dtg berkumpul rumah lyn..tu yg seronok..akak pun rajinnyaa menjahit baju...hehehe leh tempah ? ^___^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...