My lovely friends---Thanks

Sunday, 24 July 2011

cheesezy wedges ala- ala KFC

Assalammualaikum...
Petang- petang ni selepas siapkan projek yang perlu disiapkan, anak bujang kaklyn ajak le kaklyn keluar nak makan KFC wedges katanya.. adoiii malasnya nak keluar sebab pukul 5 ptg ,dia dah nak ke kelas TaeKwanDo.
nanti penat je memandu dan cari parking, dah terkejar nak balik pulak.lebih baiklah kaklyn buat sendiri...kebetulan pulak bahan semua dah ada.Resepi ini mungkin dah ramai tahu atau dah pernah buat tapi tak pe lah kaklyn postkan jugak buat rujukkan anak kaklyn nanti..hehehe
hidangkan wedges bersama keju & mayonis

Bahan2nya
ini adalah antara bahan yg digunakan..
12 keping @ lebih keju cheedar yang kuning ya..
2 sudu besar yoghurt Asli
1 sudu besar mustard
2 sudu besar susu UHT@ cream
*secubit serbuk cili jika suka
caranya
satukan semua bahan diatas ke dalam periuk tahan panas dan panaskan 1 minit di dalam microwave,hingga keju cair..dan kacau sebati.agar menjadi seperti gambar dibawah..
rupanya selepas keluar dari microwave
selepas ni bolehlah kita masukkan keju cair ni kedalam botol Sos dan sedia digunakan. Jangan lupa goreng wedgesnya ya...hehehe

4 comments:

  1. akak mmg suka potato widges ni
    kalau buat ...dapat mkn puas2 kan

    ReplyDelete
  2. a'ha kak boleh makan satu bag potato...hahaha sos kejunya ada baki leh simpan utk next trip lak!;)

    ReplyDelete
  3. As'salam Lyn

    Kak ct pun rindu kat lyn juga ni..hihihi. lama juga tak singgah kesini, biasalah kalau dah nak puasa. kerja2 berlambak2 nak buat dan nak menjahit. jadi semuanaya tak terkejar2..hihihi

    kak ct dan anak dara pun memang peminat setia cheese wedges. kalau oder kat KFC mesti amik 2-3 yang besar..hihihi. terima kasih Lyn sebab berkongsi resipi ni. kak ct terus salin :DD

    ReplyDelete
  4. hee samalah kita kak ct busy..masak & menjahit..lyn pun kena siapkan cepat coz nanti dah buzy baking tempahan biskut raya pulak!hee cubalah resepi ni..ubah le mana yg akak rasa sesuai..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...